2005-06-16

the cluetrain manifesto

Faldt over the cluetrain manifesto og begyndte af en eller grund at læse det. Jeg har ikke læst det hele endnu men det er interessant nok til at jeg sikkert også tygger mig gennem resten. Teksten, eller dele af den, vil mange sikkert opfatte som provokerende. Men hvad handler det så om?

Egentlig er det vel en slags marketing guide til den internetalder vi lever i. Virksomheder opfordres til at tage sig selv mindre alvorligt og udvikle en humoristisk sans. De skal lære at føre en umanipuleret meneskelig samtale med deres kunder, som allerede er kloge nok til at gennemskue det sædvanlige salgsgas. Der tales også om hvordan internet og intranet nedbryder den organisatoriske struktur og tankegang de fleste virksomheder har. WWW har ændret menneskets måde at opføre sig på ved at gøre samtalen mellem mennesker så hurtig og effektiv, at traditionelle virksomheder ikke kan følge med.

Det lyder måske som endnu en støvet bog om salg og marketing, men er trods alt interessant nok til at jeg gider bruge min tid på det ;)

Ingen kommentarer: